BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Rabu, 16 September 2009

Karangan Jenis Rangsangan 4

Dengan berdasarkan gambar di bawah, huraikan pendapat anda tentang kepentingan komputer dalam kehidupan. Panjangnya huraian anda hendaklah tidak melebihi 120 patah perkataan.

Komputer yang merupakan salah satu wahana telekomunikasi yang canggih semakin digemari oleh masyarakat kini. Terdapat banyak kepentingan komputer dalam kehidupan manusia.

Antara kemaslahatan komputer termasuklah membantu proses pengajaran dan pembelajaran di dalam kelas. Sebagai buktinya, guru dapat mengakses bahan pengajaran daripada Internet sekali gus menjadikan pembelajaran murid lebih proaktif.

Selain itu, kita dapat menyimpan pelbagai maklumat di dalam komputer. Sebagai tamsilnya, murid dapat menyimpan maklumat yang berkaitan dengan tugasan sekolah dengan selamat di dalam komputer.

Seterusnya, penggunaan komputer memudahkan kerja seseorang. Sebagai contohnya, kartunis moden banyak menggunakan grafik komputer untuk menyiapkan sebuah komik atau filem animasi kontemporari.

Kesimpulannya, kecanggihan komputer tidak dapat dinafikan. Kita seyogianya menggunakan komputer dengan cara yang berhemah agar kita tidak hidup seperti katak di bawah tempurung.

[120 patah perkataan]

0 ulasan: